Thursday 27 February 2014

IMPIAN DAN PERNIAGAAN

ONLINE BUSINESS!!!!!!

Macam tak percaya je.... Diana dah berada dlm group GLAM ni nak masuk 3 bulan ... dah macam-macam yang Diana belajar. Diana belajar percaya pada kebolehan diri sendiri, lebih berani & yang paling ketara Diana rasa lebih confident.. kalau dulu semua takut.. nak bawa kereta pun takut.. hahahhaha... 

Dulu Diana pendiam.. susah nak bergaul.. Tapi Diana terfikir bila ada anak2 and Diana nak yg terbaik utk mereka so Diana kena berubah sebab bagi Diana hanya perniagaan boleh mengubah nasib kita.




Dulu sebelum ni Diana bekerja di Ambank.. Best sangat kerja dekat sana tapi kepuasan hidup xde dan kekangan masa. Freedom of time xde.. Diana selalu balik lewat & kalau balik rasa penat sgt ditambah pula dgn anak yg masih kecil &  kebetulan Diana ada masalah mencari babysitter yg sesuai utk Danish.. Dah cuba hantar Danish ke Nursery tapi bnyk sgt kejadian xdiingini berlaku.. balik rumah ada shj kesan gigitan padahal Danish baru je 6 bln masa tu.. dengan demam + muntah sampai kena admit hospital...

So selepas discuss dgn husband buruk baiknya... Diana buat keputusan untuk tumpukan pada keluarga even sebenarnya Diana sayang nak tinggalkan kerjaya kebetulan Diana baru sahaja dapat kenaikan pangkat.

Allah maha Adil.. ada shj lorongan rezeki utk Diana.. My first plan nak jadi housewife and nak buat perniagaan kecil-kecilan.. Tapi dpt offer kerja di Dealer Kereta.. Syg pulak nak lepaskan.. memandangkan kerja hanya office hours shj.. Tapi perasaan membuak2 nak buat bisness masih lagi berkobar2..Yela setakat average pendapatan rm4k untuk area Klang Valley kategori sederhana sahaja..

Diana ada impian.. IMPIAN BESAR.... Diana Impikan nak yang terbaik utk parent, suami & anak2.. Diana teringin jugak nak bagi allowance sekurang2nya RM1000 utk mak ayah, sekolah & education terbaik untuk anak2.. and for your infor Diana suka sgt TRAVEL & SHOPPING.. TAPI apakan daya monthly commitment kena didahulukan..hahahhaa

Akhirnya Diana nekad utk buat fulltime business ni.. Kenapa Diana pilih GLAM ??? Networking Business under Hai-O. Bagi Diana Perniagaan Networking sentiasa berkembang dari semasa ke semasa.. dari situ Diana belajar mengenali HANIS HAIZI dan EFFAREEZA FAIZAL.

Mereka berdua ada TRANSFORMATION hebat!!!!!.. Hanis yang dulu seorang suri rumah sekarang dah bergelar business mogul yang berjaya hanya dengan menjual korset PREMIUM BEAUTIFUL. Sekarang banyak pencapain yang Hanis Haizi dapat which is bawah Hanis shj dah lahirkan lebih 20 CDM. Pendapatan Hanis Sekarang dah melebihi rm300k sebulan. Effareeza tak kurang hebat.. Effa pun antara hanis haizi protégé yang dah berjaya mencapai apa yg diimpikan. Dulu Effa hanya Cashier di Jab Air Perak dengan hanya bergaji bersih rm600 sebulan. Pernah Effa cerita dekat Diana how she survive with rm600.00nett.. even nak tukar baju baru pun fikir banyak kali.. and kalo nak berbelanja selain dari commitment terpaksa due payment untuk installment kereta... Selepas mendapat tunjuk ajar dari Hanis dan telah buktikan pencapian Effa tender resignation 24 jam dan sekarang income dgn Hai-O dah 5 digit.. Siapa sangka orang yang dulu duduk di Cashier hanya berbaju kurung biasa dah mampu nak pakai baju designer.. Semuanya berkat kesungguhan dan usaha yang berterusan.

Hanis Haizi


Effareeza Faizal

Mengapa Diana tak pilih Networking business yang lain???.. Bagi Diana any kejayaan business networking dari mana-mana company bergantung pada GROUP dan MARKETING PLAN... Sebenarnya Diana tertarik dengan marketing plan GLAM which is menggunakan ONLINE MARKETING untuk luaskan pasaran.. Disini peluang kita besar & rakan kongsi kita pun tak terhad. Sebab tu ramai rakan kongsi dari GLAM yang dah berjaya dan dikenali. Untuk berkecimpung dalam business Networking ni most important thing kita kena kaji kestabilan company.. Hai-O dah berada dalam pasaran lebih 20 tahun dan dah banyak award di terima antaranya Perniagaan Beretika dari KPDNKK sendiri.... Hai-O juga dah tersenarai di Bursa Malaysia Main Board dan sebaris dengan syarikat gergasi yang lain... Product yg dikeluarkan pun adalah SUPERBRANDS product & tak dinafikan keberkesanannya.. Antara product keluaran company: PREMIUM BEAUTIFUL, BVSM, SABUN MARINE ESSENCE, GARAM BULUH dan lain-lain lagi..

Dalam Networking ini juga Diana belajar dari experience ayah kawan yang joint pyramid or binary system.. permulaan income memang nampak besar and senang dapat tanpa perlu menjual barang tapi syarikat tak boleh bertahan lama.. paling lama bertahan dua tahun.. so selapas tu kita nak jawab apa dengan mereka yg dah keluarkan modal!!!.. syarikat tutup, ofis disita..

Di GLAM Diana di ajar dari segi penampilan offline dan juga online.. Ilmu perniagaan jugak diterap setiap minggu di academy.. Sebab Diana nak Income dan Kerjaya.. Diana nak jadi Usahawan bukan pelabur modal. Alhamdulillah Allah lorongkan rezeki Diana disini and doakan kejayaan Diana. Amin..



Regards & With Love,
 
Nurdiana Ali

1 comment:

  1. fighting kak! baru kenal who are u before this kak..
    nak serap semangat akak!

    ReplyDelete